Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T22:29:55+02:00
Te ostatnie 2\3 i 1ha to razem 3\3 (czyli 1 cała)...
więc 1ha jest równy 1\3...
więc 3\3\ to 3 ha...
Trzeci syn otrzymał 3 hektary.
Drugi dostał 3\7 i 1ha...
więc dla trzeciego zostało 4\7 minus 1ha...

trzeci dostał 3ha... czyli:
4\7 - 1ha = 3 ha -> obustronnie dodajemy 1ha
4\7 -1ha = 3ha //+1ha
4\7 = 4 ha -> z tego już prosto wyciągnąć że 1\7 to 1ha...
więc 7\7 to 7ha...
czyli, że dla drugiego i trzeciego syna zostało 7 hektarów...
skoro trzeci dostał 3 to logiczne że drugi dostał 4...
wszyscy trzej razem dostali 7ha+1ha+1\3 całości...
czyli te 8 ha to 2\3...
więc 1\3 to 4ha...
czyli pierwszy dostał 4ha+1ha = 5 ha
wszyscy razem: 3ha+4ha+5ha = 12ha

odp.
Pierwszy syn dostał - 5 hektarów
Drugi syn dostał - 4 hektary
Trzeci syn dostał - 3 hektary
Razem majątek mierzył 12 hektarów.

Mam nadzieję ,że moje obliczenia są dla Ciebie zrozumiałe.
2 5 2
2009-10-21T22:34:21+02:00
Pierwszy:1/3x+1ha=7/21x+1ha
drugi:3/7*2/3x+1ha=2/7x+1ha=6/21x+1ha
trzeci:2/3*2/7x+1ha=4/21x+1ha
7/21x+1ha+6/21x+1ha+4/21x+1ha=x
17/21x+3ha=x I -17/21x
3ha=4/21x
x=15,75
x - powierzchnia majątku
pierwszy -5,25+1ha=6,25ha
drugi-4,5+1ha=5,5
trzeci-3+1ha=4ha