Odpowiedzi

2010-03-07T18:33:05+01:00
(12h + 24h):2 = 36h : 2 = 18h
Odp: Zajmie im to 18h.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T19:07:40+01:00
Jeden malarz maluje dom w 12h, a drugi malarz maluje ten sam dom w 24h. Ile czasu zajmie im pomalowanie tego samego domu jeżeli połączą swoje siły?

12h- czas pracy pierwszego malarza
24h- czas pracy drugiego malarza

12h + 24h
_________ =
2


36
___ = 18 h
2

18h - jest to czas w jakim średnio maluje jeden z malarzy cały dom, więc jeśli połączą swoje siły i będą malować dom wspólnie to ten czas trzeba podzielić na pół, czyli

18 : 2= 9h- tyle czasu będą malować wspólnie

TERAZ WSZYSTKO W JEDNYM RÓWNANIU:

12+24
______ :2 =
2

36
__ :2 =
2

18:2=9

ODP. MALARZE WSPÓLNIE POMALUJĄ DOM W 9h!

POZDRAWIAM :)
2010-03-07T20:27:43+01:00
X- praca pierwszego malarza
y- praca drugiego malarza
( x+y):2=
= ( 12+24):2=
=36:2= 18h
jeżeli połączą swoje siły to dwa domy pomalują w 36 godzin każdy po 18 godzin.
18: 2= 9
na pomalowanie jednego domu potrzebują łącznie 18 godzin, jeden malarz potrzebuje 9 godzin.
1 1 1