Hrabina S. znana miłośniczka biżuteri , ma dużą kolekcję pierścionków , 40 % z nich jest ze złota , a 30 % złotych pierścionków to pierścionki z brylantami . Jaki procent całej kolekcji stanowią złote pierścionki z brylantami ?

Pomóżcie , kombinowałam jak to ma wyjść ale jakoś mi sie nie udało . W odpowiedziach z tylu książki pisało że wyjdzie 12 % .

3

Odpowiedzi

2009-10-21T21:30:07+02:00
X- cała biżuteria

40% - 0,4
30% - 0,3


0,4*x*0,3=0,12x

Odp. Złote pierścionki z brylantami stanowią 12% całej kolekcji.
89 4 89
2009-10-21T21:30:13+02:00
X-cała kolekcja 40%=0,4 0,4x- złota 30%=0,3 0,3 z 0,4x=0,3 razy 0,4x =0,12 a 0,12 to 12%
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T21:31:15+02:00
Najłatwiej zrobić to na przykładzie :

100 - liczba wszystkich pierścionków
40% - liczba złotych
30% z 40% - liczba z brylantami

Obliczamy ilość złotych czyli 40% ze 100 = 40sztuk
a teraz z tych 40 obliczamy 30% czyli wychodzi nam 12.

12 pierścionków ze 100 to z brylantem, czyli stanowią one 12%.

a wzorami :
x-liczba wszystkich
40%x - złote
30% razy 40%x - brylantowe

40 razy 0,3 (30%) to 12%.
37 4 37