Proszę o pomoc. To na jutro, więc to bardzo pilne, a ja noga z bioli!

a) dzięki czemu torfowe mają zdolność zatrzymywania dużej ilości wody?
b) jakie znaczenie ma w przyrodzie ta czynność?

Proszę pomóżcie, bo ja sie jeszcze muszę tego nauczyć! Czekam, kochani, wierzę w was! :P Buzki!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-07T18:38:28+01:00
A)Charakterystyczną cechą torfowców jest silne, stale rosnące rozgałęzienie w górnej części łodyżki oraz duży udział martwych, dużych i regularnie rozłożonych komórek w liściach i łodygach – komórki magazynujące wodę.

b)Pełnią ważną funkcję w regulacji bilansu wodnego wielu zbiorowisk, szczególnie leśnych. Warstwa mszaków chroni glebę przed wysuszeniem, a podczas deszczów chłonie wodę i magazynuje ją.
Dostarczają pożywienia wielu zwierzętom, zwłaszcza ptakom i ssakom.
2010-03-07T19:44:30+01:00
A) torf ma zdolność zatrzymywania dużej ilości wody głównie ze względu na jego chłonność oraz składniki z których on powstaje (szczątki organiczne)
b)ma to takie znaczeni, iż rośliny rosnące na takim torfie mogę mieć stały dostęp wody nawet na terenach okresowo suchych, zatrzymuje on wodę na bardzo długo , i przez ten cały czas mogą z niej korzystać rosnące na nim rośliny.
2010-03-07T21:54:57+01:00
A) posiada specjalne komórki które magazynują wodę
b) kiedy gleba wysycha to torf może ją nawodnić, a kiedy jest zbyt mokra to moze z niej wyciągnąć wodę - innymi słowy - utrzymuje równowagę wodną