1.Zwykły rok kalendarzowy ma 365 dni, a rok przestępny ma 366dni.
a) Ile pełnych tygodni ma rok?
b) Ile godzin może mieć rok? (przypuszczalnie)
c) Ile godzin może mieć miesiąc? (przypuszczalnie)

2.Rok szkolny trwa od 1 września 2005 do 23 czerwca 2006.
a) Ile dni trwa ten rok szkolny?
b) W którym dniu wypada jego połowa podaj dokładną datę
Proszę o szybkie rozwiązanie i daje Naj.

3

Odpowiedzi

2010-03-07T18:44:35+01:00
Zad.1
a)52
b)8760
c)720

zad.2
a)296
b)26 I
2010-03-07T18:46:26+01:00
52tygodnie
rok przystępny8760godzin ,normalnie8784
30dni to 720 godzin
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T18:50:30+01:00
1.
a)
365dni : 7godzin ≈ 52 tygodni
366dni : 7godzin ≈ 52 tygodni
b)
365dni * 24godziny = 8760godz.
366dni * 24godziny = 8784godz.
c)
28dni * 24godziny = 672godz.
29dni * 24godziny = 696godz.
30dni * 24godziny = 720godz.
31dni * 24godziny = 744godz.

2.
1 września 2005 - 23 czerwca 2006
a)
wrzesień 30dni
październik 31dni
listopad 30 dni
grudzień 31 dni
styczeń 31 dni
luty 28 dni
marzec 31 dni
kwiecień 30dni
maj 31 dni
czerwiec 23dni
30+31+30+31+31+28+31+30+31+23 = 296dni
Odp. Ten rok szkolny trwa 296 dni.
b)
296/2=148dniu
wrzesień, październik, listopad, grudzień = 122 dni
148 - 122 = 26

Odp. Połowa roku szkolnego wypada 26 stycznia.
10 4 10