PILNE ! NA JUTRO !

rozwiąż równania;
a) Jedna Trzecia x - 2 = x + 2
b) 1 - Sześć Siódmych x = Cztery Siódme
c) 6 ( Jedna Czwarta x - 2 ) = 18
d) x Szustych - Jedna Szusta = 1
e) - 2 ( 2 x - 1 ) = x Trzecich
f) Trzy Czwarte ( 2 - 3 x ) = - 6
g) Dwie Piąte ( 3 - x ) = - 2
h) Jedna Piąta ( x - 3 ) = 9 - x
i) Zero przecinek Sześć + x Drugich = x + 1



np . Trzy Czwarte - chodzi o 3 nad 4 ( tak jakby ktos nie wiedzial : P )
DAJE NAJ ZA ROZWIAZANIE CHOCIAŻ 6 CHYBA ŻE KTOŚ ROZWIĄŻE 9 TO SPOKO ; )

2

Odpowiedzi

2010-03-07T18:42:44+01:00
A) x=6
b)x=1/2
c)x=440
d)x=7
e)x=6/13
f)x=10/3= 3 i jedna trzecia
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T18:56:03+01:00
Jedna Trzecia x - 2 = x + 2 (1/3 - jedna trzecia)
1/3x-x=2+2
-2/3x = 4 /: (-2/3)
x= -6

b) 1 - Sześć Siódmych x = Cztery Siódme
6/7x = 4/7 - 1
6/7x = 3/7 /: 6/7
x = 1/2

g) Dwie Piąte ( 3 - x ) = - 2
1 i jedna piąta - dwie piąte x = -2
dwie piąte x = -2 - 1 i jedna piąta
dwie piąte x = -3 i jedna piąta /: dwie piąte
x = 3 i jedna druga

h) Jedna Piąta ( x - 3 ) = 9 - x
jedna piąta x - trzy piąte = 9 - x
jedna piąta x + x = 9 + trzy piąte
1 i jeda piąta x = 9 i trzy piąte /: 1 i jedna piąta
x = 13

i) Zero przecinek Sześć + x Drugich = x + 1
x² - x = 1 - 0,6
0x = 0,4 /: 0
x = 0