Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-21T21:36:56+02:00
Zakładamy że koszty na jednego dorosłego są ustalone, jak i koszty na jedno dziecko.
x-koszt jednego dorosłego
y-koszt jednego dziecka
2x+2y=4580
2x-954=2y

2x+2y=4580
2x-2y=954
Dodaję stronami
4x=5534 /:4
x=1383,50 zł
zatem 2x+2y=4580, 2y=4580-2x
2y=4580-2*1383,5=4580-2767=1813 zł, zatem na jedno dziecko
y=1813:2=906,50 zł

Koszt na jednego dorosłego i dwoje dzieci to wydatek 1383,50+2*906,5=1383,50+1813=3196,50 zł
2009-10-21T21:37:16+02:00
X-pobyt dziecka 954:2=477 o tyle drozszy jest pobyt dorosłego x+477=pobyt dorosłego 2x+ 2 [x+477 ]=4580 2x+2x+954=4580 4x=3626 x=906,5 koszt dziecka 906,5+477=1383,5-koszt dorosłego teraz 1 dorosła +2 dzieci zapłacą 1383,5+2 razy 906,5=1383,5+1813=3196,5 zł