Do podanych wyrazów dopisz synonimy :
kobieta -
męższczyna -
dziecko -
koleg -
do podanych wyrazów dopisz antonimy:
- elegancki
- spontaniczny
- ponury
- chytry
- niesmiały
Do wyrazu PIES dopisz :
-zdrobnienie
- zgrubienie
- wyrazy pokrewne (5)
- synonimy
Przekształć podane przukłady tak, aby powstały wyrażenia przyimnkowe:
- złoty pierścionek
- papierowa torba
- przydrożne drzewo
- grzybowa zupa
- owocowy kompot
ZRÓBCIE TYLE ILE POTRAFICIE!

3

Odpowiedzi

2010-03-07T18:51:25+01:00
Dziewczyna
chłopak
maluszek
przyjaciel <jeśli chodzi o wyraz KOLEGA>

brudny
wesoły
cichy
śmiały

piesek
psisko
piesek szczeniak suczka kundel

w złotym pierścionku
z papierową torbą
przy przydroznym pdrzewie
w owocowym kompocie
2 3 2
2010-03-07T18:52:10+01:00
Synonimy:
kobieta - dziewczyna
mężczyzna - chłopak
dziecko - przedszkolak
kolega - kumpel
Antonimy :
elegancki - bez gustowny
spontaniczny - flegmatyczny
ponury - wesoły
chytry - hojny
nieśmiały - otwarty

Pies:
piesek
psiór
pieski, psi, pieskie,
zwierzę, ssak, istota żywa.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T18:55:09+01:00
Do podanych wyrazów dopisz synonimy :
kobieta - białogłowa, niewiasta, ona, płeć piękna, płeć słaba
mężczyzna - gorsza połowa, mąż, on, pan, płeć brzydka
dziecko - malec, dzidziuś, maluch, smyk, szkrab
kolega - kumpel, towarzysz, druh

do podanych wyrazów dopisz antonimy:
- elegancki - zaniedbany
- spontaniczny - sztywny
- ponury - wesoły
- chytry - hojny
- niesmiały - śmiały

Do wyrazu PIES dopisz :
-zdrobnienie - piesek
- zgrubienie - psisko
- wyrazy pokrewne (5) - psi, psina,psie, psów, psy
- synonimy - czworonóg, najlepszy przyjaciel

Przekształć podane przukłady tak, aby powstały wyrażenia przyimnkowe:
- złoty pierścionek - pierścionek ze złota
- papierowa torba - torba z papieru
- przydrożne drzewo - drzewo przy drodze
- grzybowa zupa - zupa z grzybów
- owocowy kompot - kompot z owoców



4 4 4