Odpowiedzi

2010-03-07T18:46:26+01:00
Polska chciała przyjąć chrzest ze względu ze nie bd wojen ;p
2010-03-07T18:46:47+01:00
Zabranie powodu krzyżakom do najechania polski, gdyż wraz z włatcą cały kraj stał się katolicki
zawarcie sojuszu
ślub
wzmocnienie pozycji
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T18:49:22+01:00
Mieszko I był poganinem. Czesi byli chrześcijanami. Gdy zasiadali do stołu Mieszko I siedział w kącie gdzie tam jadł obiad. Zdecydował się przyjąć religię chrześcijańską i przyjąć chrzest. Niestety nie było to takie proste, ponieważ Mieszko I miał ponad 10 pogańskich żon których musiał się pozbyć i ożenić się z księżniczką Czeską ,Dobrawą. Gdy przyjął chrzest, Polska stała się państwem ważniejszym. Mieszko I poprzez chrzest chciał także ustawić pokój z Czechami którzy nie mogli już atakować Polski ,ponieważ byli oni chrześcijanami.