Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T18:50:30+01:00
X- szerokosc
3x + 2 - długosc
2x + 2(3x +3) = 68
2x + 6x + 4 = 68
8x = 64
x = 8
szerokosc = 8
długosc = 3x + 2 = 26
2010-03-07T18:50:57+01:00
X- szerokosc
y- dlugosc

2x+2y = 68
y = 3x + 2
2x + 2(3x + 2) = 68
2x+6x+4 = 68
8x=68-4 = 64 /:8
x = 8cm
y= 3*8+2 = 24+2= 26cm

Odp: szerokosc wynosi 8cm, a dlugosc 26cm
2010-03-07T18:54:30+01:00
Obwód = 68cm
Bok a = 3b+2
Bok b = ?
Obwód = 2a + 2b = 2 (3b + 2) + 2b = 6b + 4 + 4b = 10b + 4
10b = 4
b = 4/10
a = 3 x 4/10 + 2 = 12 / 10 + 2 = 2 12 / 10 = 3 1/5