Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T18:57:38+01:00
40,5:9=4.5- długość jednej krawędzi
Pb=3*4,5*4,5=60,75
2010-03-07T18:58:24+01:00
Ten graniastosłup ma 9 krawędzi
40,5/9=4,5 - to jest długosc jednej krawędzi.
Ściany tego graniastosłupa są kwadratami( bo wszystkie krawędzie są równe) więc pole liczymy a×a
4,5*4,5=20,25- to jest pole jednej sciany
jest trzy takie sciany więc:
20,25*3= 60,75
  • 1957
  • Początkujący
2010-03-07T19:23:48+01:00
Pole powierzchni bocznej jest równy iloczynowi krawędzi bocznej i obwodu podstawy. W graniastosłupie mamy 9 krawędzi. Czyli :
40,5/ 9 = 4,5
3 x4,5 x4,5 = 60,75cm2

Odp. Pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa wynosi 60,75cm2