Odpowiedzi

2010-03-07T18:56:59+01:00
Suma miar kątów ostrych w trójkącie prostokątnym to 90 st.

a+a+20=90 => a=35, b=55

Miary kątów ostrych to 35 st oraz 55 st.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T19:03:04+01:00
Oblicz miary kątów trójkąta prostokątnego, w którym różnica miar kątów ostrych wynosi 20^0 (stopni)

w trójkącie prostokątnym jeden kąt ma 90°.
razem wszystkie muszą mieć: 180°

180-90= 90° <-- miara dwóch kątów ostrych

różnica między jednym, a drugim wynosi: 20°

α+β= 90°
α-β= 20°
----------
2α= 110 /:2
α= 55°

α-β=20°
β= 55°-20°
β= 35°

Odp: Jeden kąt w trójkącie prostokątnym ma 55°, a drugi 35°.