Odpowiedzi

2010-03-07T19:02:21+01:00
Ja miałam :)

kość stała się plastyczna bo ocet zlikwidował włąściwości mineralne (zostaje osseina)
ale miałam to rok temu więc nie jestem pewna z tą osseina :)
mam nadzieję że pomogłam :)
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T19:02:54+01:00
Ta się to zrobić z każdą kością.
Chodzi o to,że po wyjęciu z octu kość jest miękka i elastyczna (da się ją wyginać). Spowodowane jest to tym,że ocet wypłukuje związki mineralne zawarte w kościach (m.in: węglan, fosforan wapnia i magnezu) przy czym zostaje osseina, która właśnie nadaje kościom elastyczność i giętkość.
11 3 11
2010-03-07T19:51:51+01:00
POD WPŁYWEM OCTU KOŚĆ TRACI SOLE MINERALNE I JEST GIĘTKA,ELASTYCZNA NIE MOŻNA JEJ ZŁAMAĆ.
OCET WPŁUKUJE ZWIĄZKI MINERALNE,WIĘC W KOŚCIACH POZOSTAJĄ TYLKO ZWIĄZKI ORGANICZNE.
6 4 6