Odpowiedzi

2010-03-07T19:00:31+01:00
Błonnik pokarmowy to nic innego jak włókno pokarmowe. Jest mieszania substancji ścian komórkowych roślin, nie trawionych przez organizm człowieka. Spożywanie błonnika pokarmowego (w odpowiednich ilościach) ma pozytywne znaczenie dla organizmu ludzkiego. Warto więc pamiętać w swojej diecie, o odpowiednią jego ilość. Dzieje się tak, dzięki różnym jego właściwościom. Błonnik pokarmowy m.in:

* hamuje uczucie głodu - pęcznieje w żołądku (pektyny i celulozy)
* ogranicza strawność składników odżywczych - ogranicza aktywność soków trawiennych
* oczyszcza układ pokarmowy - pobudza ruchy jelit
* może obniżyć poziom cholesterolu
* zwiększa wydalanie z kałem kwasów żółciowych
* wypełnia jelita
* reguluje działalność flory jelitowej
* zwiększa zawartość wody w stolcu

Produkty bogate w błonnik:

* chleb razowy
* ziarna nie łuskane
* daktyle, figi
* musli
* ziarna
* fasole, grochy
* soja
* owoce i warzywa - głównie pektyny i celulozy (jeśli nie musisz nie obieraj ze skórek)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T19:00:35+01:00
Błonnik pokarmowy to składnik żywności pochodzenia roślinnego, który nie jest trawiony ani wchłaniany w przewodzie pokarmowym człowieka.


Krótko i na temat :D
1 5 1
2010-03-07T19:04:44+01:00
Błonnikiem pokarmowym nazywanym jest zespół substancji ścian komórkowych roślin nie trawionych i nie wchłanianych w przewodzie pokarmowym człowieka
Podstawowe właściwości błonnika:
1. Pomaga w zaparciach, biegunce i bólach towarzyszących hemoroidom.
2. Pomaga w walce z otyłością.
3. Obniża poziom cholesterolu i trójglicerydów.
4. Stabilizuje stężenie glukozy we krwi.
5. Oczyszcza organizm z toksyn i metali ciężkich.
1 1 1