Odpowiedzi

2010-03-07T19:06:07+01:00
1/5(x-3)=9-x
1/5x - 3/5 = 9-x
1/5x - 5/5x = 9/1 + 3/5
-4/5x = 14/5 + 3/5
-4/5x = 17/5
x= 17/5 * (-5/4)
x=-17/4 = -4,25



0,6x/2 = x+1 /*2
0,6x=2x+2
-1,4x=2
14/1x=2/1
x=2/1 * 10/14 = 20/14 = 1cała i 6/14
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T23:51:28+01:00
A)
⅕(x-3)=9-x
⅕x-⅗=9-x
⅕x+x=9+⅗
1⅕x=9⅗
x=8

b)
0,6+x
------- = x+1|*2
2

0,6+x=2x+2
x-2x=2-0,6
-x=1,4
x=-1,4