Odpowiedzi

2010-03-08T09:12:27+01:00
Witaj
Rozpuszczalność Pb(NO3)2 w 90*C /363 K / wynosi 125g/100g wody, co oznacza,
że potrzeba
125g tej soli do otrzymania 225g jej nasyconego roztworu
..x............................ 245g
---------------------------------------------------------------------
x = 125g*245g /225g = 136,11g Pb(NO3)2

Gdyby liczba 128g w nawiasie była sugerowaną rozpuszczalnością, to wtedy
końcowy wynik brzmiałby 137,54g Pb(NO3)2.

...........................pozdrawiam
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T13:31:50+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z def. rozpuszczalności
128g soli---------- 228g roztworu
xg soli------------ 245g roztworu
x = 128*245/228
x = 137,54g soli

Należy użyć 137,54g Pb(NO3)2