Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T19:16:11+01:00
Jaką objętość w warunkach normalnych zajmuje
18,6*10 do potęgi 23 cząsteczek dwutlenku siarki

1 mol posiada 6.02*10^23 i wtedy zajmuje 22.4dm3
Xmol posiada 18,6*10^23 i wtedy zajmuje X'

X'=18.6*10^23 * 22.4/6.02*10^23
X'=69,2dm3


PS SPRAWDZ JESZCZE DOKLADNOSC KONCOWEGO ROWNANIA BO ROBIE TO NA SZYBKIEGO I MOGLAM SIE "MACHNAC" W JAKIMS PRZECINKU ALE PROPORCJJA POWINNA BYC TAK ULOZONA
2010-03-07T23:56:37+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
22,4dm3 SO2--------6,02*10^23 cz. SO2
xdm3 SO2-----------18,6*10^23 cz. SO2
x=22,4*18,6*10^23/6,02*10^23
x=69,2dm3 SO2