Do każdego sformułowania dopisz związek frazeologiczny o tym samym znaczeniu .

być komuś ciężarem -...
ktoś ktoś przepadł bez wieści -...
dać się oszukać-...
zamilknąć w porę, powstrzymać się od powiedzenia czegoś -...
miesiąc małżeństwa-...
kompletny chaos, bałagan-...


Prosze pomóżcie :)

3

Odpowiedzi

2010-03-07T19:07:43+01:00

być komuś ciężarem -być komuś kulą u nogi
ktoś ktoś przepadł bez wieści -zapadł się pod ziemię, przepadł jak kamień w wodę
dać się oszukać- (ktoś wywiódł cię w pole)
zamilknąć w porę, powstrzymać się od powiedzenia czegoś -ugryźć się w język
miesiąc małżeństwa-miodowy miesiąc
kompletny chaos, bałagan-wieża Babel
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T19:19:21+01:00
Według mojego słownika :)
być komuś ciężarem - siedzieć komuś na karku albo być komuś kulą u nogi
ktoś ktoś przepadł bez wieści - wpadł jak kamień w wodę
dać się oszukać - pójść na lep czegoś
zamilknąć w porę, powstrzymać się od powiedzenia czegoś - ugryźć się w język
miesiąc małżeństwa - miesiąc miodowy
kompletny chaos, bałagan - sodoma i gomora albo wieża Babel
13 4 13
2010-03-07T19:50:11+01:00
Być komuś ciężarem -być kulą u nogi
ktoś ktoś przepadł bez wieści - przepaść jak kamień w wodę
dać się oszukać-...
zamilknąć w porę, powstrzymać się od powiedzenia czegoś - ugryźć się w język
miesiąc małżeństwa-miesiąc miodowy
kompletny chaos, bałagan- sodoma i gomora
9 2 9