Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T19:13:15+01:00
Nacjonalizm- wywyższanie swojego narodu ponad inne, podkreslanie jego zalet, ukrywanie lub negowanie wad.

szowinizm- skrajna postać nacjonalizmu, nakazująca wszystkim członkom danego narodu przyjęcie wrogiej postawy wobec obcokrajowców i mniejszości narodowych.

rasizm- pogląd głoszący wyższość danej rasy nad innymi, głoszący również koniecznośc gardzenia i zwalczania innych ras.

Ksenofobia- najkrócej mówiąc- strach przed obcymi w sensie społecznym- obawa przed obcokrajowcami.
4 4 4
2010-03-07T19:17:12+01:00
Nacjonalizm - postawa społeczno-polityczna, która uznaje naród za największe dobro w polityce.

Szowinizm (związane z nacjonalizmem) - głosi solidarność wszystkich grup społecznych danego narodu, a wobec innych i biedniejszych narodów nakazuje przyjmować wrogą postawę.

Rasizm (dyskryminacja rasowa) – nauka, która przyjmuje wyższość niektórych ras ludzi nad innymi.

Ksenofobia (strach przed obcymi) - niechęć, wrogość, lęk wobec obcych, czy cudzoziemców.

1 5 1
2010-03-07T19:20:02+01:00
Nacjonalizm:jest to ideologia uznająca sprawy wlasnego narodu za najważniejsze


szowinizm:skrajna postać nacjonalizmu głosi solidarność wszystkich grup społecznych danego narodu


rasizm:pseudo ideologia głosząca wyzszosc nie ktorych ras ludzi nad innymi np.hitler nad zydami


ksenofobia:nie chec,wrogosc,lek w obec obcych,przesadne wyrazanie nie checi do cudzoziemcow
1 5 1