Do reakcji chemicznej użyto 128 g żelaza i 64 g siarki. produktem tej reakcji chemicznej jest siarczek żelaza (II) . okazało się, że część żelaza nie przereagowała z siarką. oblicz ile gramów żelaza pozostało.


ma wyjść : 16 g Fe
proszę o obliczenia.

2

Odpowiedzi

2010-03-08T08:49:29+01:00
Witaj

Fe................+...............S-------------------->FeS
56g...............................32g
x..................................64g
------------------------------------------
x = 56g*64g/32g = 112g Fe

128g Fe - 112g Fe = 16g Fe
Pdp.: Pozostało w nadmiarze 16g Fe.

.................................pozdrawiam
27 2 27
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T13:24:34+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MFe=56u
mS=32u
Fe + S---->FeS
56g Fe------32g S (z reakcji)
xg Fe--------64g S (z zadania)
x=56*64/32
x=112g Fe
128g Fe - 112g Fe = 16g Fe
W nadmiarze pozostało 16g Fe
64 2 64