Odpowiedzi

2010-03-07T19:26:09+01:00
Obwód podstawy walca wynosi 3π, a wys 2m. Oblicz pole podstawy walca. W obliczeniach przyjmij wartość π≈3,14

Podstawa walca to koło.

Obwód koła L= 2×π×r
Pole koła P= π×r²

3π=2πr => r=3/2

P=π×(3/2)²=π×9/4≈7,065m²
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T19:28:26+01:00
Podstawa walca to koło.
Obwód koła = 2π*r
Do obliczenia pola podstawy [czyli tego koła] potrzebny nam jego promień [bo P(koła)=π*r²]

3π=2π*r
r=1,5 - promień koła
P=π*r²
P~3,14*(1,5)²
P~7,065~7,1 [m] - pole podstawy
1 4 1