Poproszę o rozwiązanie zadań:

1.W miejsce kropek wstaw odpowiednie znaki nierówności:
a) ×∈ (-2;3> wtedy i tylko wtedy, gdy x.... -2 i x.... 3
b) x∈ <0;4> wtedy i tylko wtedy, gdy x...0 i x .....4
c) x∈ (-∞;-1) U (2;+∞) wtedy i tylko wtedy, gdy x...-1 lub x...2
d) x∈ (-∞;3> U <6;+∞) wtedy i tylko wtedy, gdy x....3 lub x...6

2.Wyznacz wszystkie elementy zbiorów:
a) (-5;6> n N
b) <-2;4) n C
c) (-3;5) n C
d) (-7;0) n N

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T22:15:12+02:00
Poproszę o rozwiązanie zadań:

1.W miejsce kropek wstaw odpowiednie znaki nierówności:
a) ×∈ (-2;3> wtedy i tylko wtedy, gdy x..>.. -2 i x..≤.. 3
b) x∈ <0;4> wtedy i tylko wtedy, gdy x..≥.0 i x ..≤...4
c) x∈ (-∞;-1) U (2;+∞) wtedy i tylko wtedy, gdy x..<.-1 lub x.>..2
d) x∈ (-∞;3> U <6;+∞) wtedy i tylko wtedy, gdy x..≤..3 lub x.≥..6

2.Wyznacz wszystkie elementy zbiorów:
a) (-5;6> n N= {0,1,2,3,4,5,6}
b) <-2;4) n C ={-2,-1,0,1,2,3}
c) (-3;5) n C={-2,-1,0,1,2,3,4}
d) (-7;0) n N =zbior pusty
2009-10-21T22:17:53+02:00

1.
a) ×∈ (-2;3> wtedy i tylko wtedy, gdy x > -2 i x ≤ 3
b) x∈ <0;4> wtedy i tylko wtedy, gdy x ≥ 0 i x ≤ 4
c) x∈ (-∞;-1) U (2;+∞) wtedy i tylko wtedy, gdy x < -1 lub x > 2
d) x∈ (-∞;3> U <6;+∞) wtedy i tylko wtedy, gdy x ≤ 3 lub x ≥ 6

2.
a) (-5;6> n N= {0,1,2,3,4,5,6}
b) <-2;4) n C ={-2,-1,0,1,2,3}
c) (-3;5) n C={-2,-1,0,1,2,3,4}
d) (-7;0) n N =zbiór pusty
1 1 1