Dwie świnki ważyły łącznie 165kg. Po pewnym czasie waga jednej z nich wzrosła o 10% a drugiej tylko o 4%. Przyrost na wadze pierwszej świnki był trzy razy większy od przyrostu wagi drugiej.Ile kilogramów przybyło na wadze każdej z nich?

3

Odpowiedzi

2010-03-07T19:53:38+01:00
Dane:
x-waga jednej świnki
y-waga drugiej świnki
x+y=165kg
10%x=3*(4%*y)
x=165-y
10%(165-y)=3*(4%*y)
0,1(165-y)=3*(0,04*y)
16,5-0,1y=0,12y
0,22y=16,5/0,22
y=75kg
x=165kg-75kg=90kg
0,1*90kg=9kg-tyle przybyło na wadze pierwszej śwince
0,04*75kg=3kg-tyle przybyło na wadze drugiej śwince
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T19:53:45+01:00
X-waga pierwszej
y-waga drugiej

x + y = 165 kg
0,1x = 3 * ( 0,04 y )
x = 30 * 0,04 y
x = 1,2 y

a więc:

x + y = 165
2,2 y = 165
y = 75 kg

x + 75 = 165
x = 165 - 75
x = 90 kg

ile przybyło?

0,1 * 90 kg = 9 kg (przybyło pierwszej)
0,04 * 75 kg = 3 kg (przybyło drugiej)
2010-03-07T19:54:57+01:00
X-pierwsza świnka
y druga świnka
0,1x=3*0,04*y
x=1,2y
x+y=165
1,2y+y=165
2,2y=165
y=75kg
x=165-75=90kg
0,1*x=0,1*90=9kg
0,04*y=75*0,04=3kg tyle przytyły świnki