1.Ramię trojkąta rownobocznego ma 15cm.Jaką długość
może miec podstawa tego trojkąta??
2.Podstawa trojkata rownoramiennego jest rowna 3cm.Jaką
długosc moga miec te ramiona??
3.Karol powiedział,ze narysował trojkąt rownoramienny,ktorego
jeden bok jest rowny 6cm,a drugi 10 cm.Jaki jest obwod tego trojkata?? Rozpatrz dwa przypadki.

Prosze o rozwiazania i odpowiedzi oraz o rozpisy
czyli napisac jak to obliczeliscie.
zadanie 5 klasa zadania sa na str.143 matematyka wokol nas.
daje naj.

2

Odpowiedzi

2010-03-07T19:51:25+01:00
1.Podstawa tego trójkąta musi być krótsza od 30 cm.
15+15=30
2.
3/2=1,5
zatem ramiona musza byc wieksze od 1,5 cm
3.1 przypadek : 10 cm ×2 ÷ 6 cm = 26 cm
Ob = 26 cm

2 przypadek : 6 cm × 2 + 10 cm = 22 cm
Ob = 22 cm
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T20:00:54+01:00
1.Ramię trojkąta rownobocznego ma 15cm.Jaką długość
może miec podstawa tego trojkąta??

Jeśli ramię trójkąta równobocznego ma długość 15 cm to jego podstawa tyle samo, dlatego że w tym trójkącie wszystkie boki są równe: a=a=a

2.Podstawa trojkata rownoramiennego jest rowna 3 cm.Jaką
długosc moga miec te ramiona??

nad tym pomyślę, jak mi się uda to Ci na pw napisze ;)



3.Karol powiedział,ze narysował trojkąt rownoramienny,ktorego
jeden bok jest rowny 6cm,a drugi 10 cm.Jaki jest obwod tego trojkata?? Rozpatrz dwa przypadki.

W trójkącie równoramiennym dwa boki są równej długości, więc ramiona mogą mieć 6 cm albo 10 cm.
Przy danych:
a=a=6 cm
b=10 cm
Obw=10 cm+6 cm+6 cm=22cm

Natomiast przy danych:
a=a=10 cm
b=6 cm
Obw=10 cm+10 cm+ 6 cm=26 cm
3 5 3