Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T20:00:12+01:00
Eten - C2H4
Etyn - C2H2

Eten:
mC= 2×12u
mH = 4×1u
mC2H4 = 28u
%C = 24u×100% / 28u
%C = ok. 86%

Etyn:
mC = 24u
mH = 2u
mC2H2 = 26u
%C = 24u×100% / 26u = ok. 92%

Odp: Największy % masowy węgla zawiera etyn.
8 4 8
2010-03-07T20:05:41+01:00
Eten CH2CH2
etyn CHCH
masa czasteczkowa eten= 28
masa czasteczkowa etyn= 26
na podstawie wzorów strukturalnych wynika ze etyn ma wiekszy % udzial wegla w zwiazku
%C=mC/mC2H2*100%
eten = 24/28*100% = 85,7%
etyn = 24/26*100% = 92,3%
5 4 5