Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T19:55:55+01:00
A - kiedy wyraz określany zaczyna się na spółgłoskę
an - -||- samogłoskę
the - kiedy wspominamy o nim kolejny raz
1 5 1
2010-03-07T19:58:27+01:00
A-w l.pojedyńczej urzywam to przed rzeczownikamii przed spółgoskami
am-używamy przed rzeczowikami w l.pojedynczej przed spłgłoskami
any-uzywamy przed rzeczownikami w l.mnogiej w zdaniach przeczących i pytających
a the - to nie wiem
mysle ze pomogłam
2010-03-07T20:07:12+01:00
No więc
A występuje przed rzeczownikami policzalnymi w liczbie pojedynczej, w zdaniach twerdzacych, przeczacych i pytaniach. czyli np:. a book, a house, a universyty

AN występuje przed rzeczownikami rozpoczynajacymi się w wymowie od samogłosek np:. an apple, an hour, an orange


THE Jeśli rozmawiasz z kimś i mówisz mu po raz pierwszy, że masz psa, powiesz "I have (got) a dog." "A" jak nazwa wskazuje, jest przedimkiem NIEokreślonym. W tym zdaniu już powiedziałeś, że masz psa, określiłeś go w ten sposób, bo znajomy już wie o jakim dokładnie psie masz zamiar mówić. Dlatego w kolejnym zdaniu o psie użyjesz przedimka określonego "the", czyli "The dog is short and black." Oczywiście możesz po prostu napisać "My dog is short and black." A gdzie się podział "the"? Nie jest tu potrzebny bo określiłeś psa mówiąc "My..."