Działania łączne na ułamkach zwykłych i dziesiętnych :)

a) 1,5 x (2/3 x 12,5 - 1 1/3 : 0,32 )

b) (0,6 x 1/6 + 0,9) : 0,3

c) 12 - 2 x (2,4 - 2/5)


2.Buty kosztowały 251,40 zł.Po sezonie obniżono cenę o 1/3 jej wartości, a potem ponownie obniżono ją o 0,2 nowej ceny.Ile kosztują buty po dwukrotnej obniżce ?



LEGENDA:

/ - kreska ułamkowa


DZIĘKUJE :)

3

Odpowiedzi

2009-10-21T22:31:55+02:00
1 nie wiem. chyba źle przykłady przepisałaś;/

2.Pierwsza obniżka: 251,4:3=83,8zł
251,40-83,8=167,6zł
Po pierwszej obniżce buty kosztowały 167,6zł.

Druga obniżka:167,6:0,2 nowej ceny=83,8zł
Odp.Po dwukrotnej obniżce buty kosztowały 83,8zł.
4 3 4
2009-10-21T22:33:35+02:00

a) 1,5 x (2/3 x 12,5 - 1 1/3 : 0,32 )=1,5 x (2/3 x 25/2 - 1 1/3 : 32/100 )=
1,5 x ( 25/3 - 1 1/3 *100/32 )=1,5 x ( 25/3 - 1 1/3 *25/8 )=
1,5 x ( 200/24- 275/24 )=3/2x ( - 75/24 )=-75/16

b) (0,6 x 1/6 + 0,9) : 0,3 = (6/10 x 1/6 + 0,9) : 0,3 =(1/10 + 0,9) : 0,3 =
1 : 0,3 =10/3=3 i 1/3

c) 12 - 2 x (2,4 - 2/5)=12 - 2 x (2,4 - 0,4)=12 - 2 x 2=12-4=8

2.Buty kosztowały 251,40 zł.Po sezonie obniżono cenę o 1/3 jej wartości, a potem ponownie obniżono ją o 0,2 nowej ceny.Ile kosztują buty po dwukrotnej obniżce ?
251,40 zł
2/3*251,40 zł=167,6
0,8*167,6=134,08zł
134,08zł po dwukrotnej obniżce
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-21T22:40:48+02:00
A)1,5 x (2/3 x 12,5 - 1 1/3 : 0,32 )=3/2x( 2/3 x 25/2 - 11/3 x 100/32)=
3/2 x(25/3 - 1100/96)=3/2 x (800/96-1100/96)=3/2 x 300/96=150/32 = 4 całe i 4/32

b) (0,6 x 1/6 + 0,9) : 0,3=(0,96+0,9):0,3=1,86:0,3=6,2
c) 12 - 2 x (2,4 - 2/5)=12-2x( 12/5-2/5)=12-2 x 10/5=12-2x2=12-4=8

2.Buty kosztowały 251,40 zł.Po sezonie obniżono cenę o 1/3 jej wartości, a potem ponownie obniżono ją o 0,2 nowej ceny.Ile kosztują buty po dwukrotnej obniżce ?
251,40zł x 1/3=83,8zł
251,40zł-83,8zł=167,60zł obniżka po sezonie
167,60zł x 0,2=33,52
167,60zł-33,52=134.08zł cena po kolejnej obniżce
7 3 7