Odpowiedzi

2010-03-07T20:18:42+01:00
Składniki

* kostka margaryny do pieczenia (250g)
* 1 i 1/2 szklanki cukru
* 6 żółtek + 6 białek
* cukier waniliowy
* 1/2 szklanki oleju
* 2 szklanki mąki pszennej
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia

oraz:

* 4 łyżki maku
* 4 łyżki kakao
* polewa czekoladowa
* wiórki kokosowe do posypania

1. Margarynę dokładnie ucieramy z żółtkami i cukrem.
2. Dodajemy cukier waniliowy, ucieramy.
3. Dodajemy na przemian przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia oraz olej. Wszystko dokładnie ucieramy (łączymy ze sobą).
4. Ubijamy białka ze szczyptą soli, na sztywną pianę.
5. Pianę dodajemy do wcześniej utartej masy, i mieszamy drewnianą łyżka (albo jakakolwiek inną :P) aż do poooołączenia :)
6. Powstałą masę dzielimy na 2 części. Do pierwszej dodajemy kakao, do drugiej zaś mak (taki prosto z torebki, suchy).
7. Do wysmarowanej i wysypanej mąką foremki (keksówka, jakies 35-40cm długości) wylewamy najpierw masę kakaową, a na nią - masę makową.
8. Surowe ciasto w foremce, przekrajamy wzdłuż nożem (ma to spowodować taki myk, że częśc makowa tak sprytnie wleje się z masę kakaową hehe :P)

Pieczemy w 189-190oC ok. 45minut (mi zajmuje to jednak czasem nieco dłużej, więc proponuje po prostu kontrolować ciacho :)

Gdy ciasto lekko przestygnie traktujemy je czekoladowa polewa (gotowa ze sklepu lub własnej roboty
) i szczodrze obsypujemy kokosem.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T20:21:22+01:00
Składniki
•kostka margaryny do pieczenia (250g)
•1 i 1/2 szklanki cukru
•6 żółtek + 6 białek
•cukier waniliowy
•1/2 szklanki oleju
•2 szklanki mąki pszennej
•2 łyżeczki proszku do pieczenia
oraz:

•4 łyżki maku

•4 łyżki kakao
•polewa czekoladowa
•wiórki kokosowe do posypania

Babka kakaowo-makowo-kokosowa
1.Margarynę dokładnie ucieramy z żółtkami i cukrem.
2.Dodajemy cukier waniliowy, ucieramy.
3.Dodajemy na przemian przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia oraz olej. Wszystko dokładnie ucieramy (łączymy ze sobą).
4.Ubijamy białka ze szczyptą soli, na sztywną pianę.
5.Pianę dodajemy do wcześniej utartej masy, i mieszamy drewnianą łyżka (albo jakakolwiek inną :P) aż do poooołączenia :)
6.Powstałą masę dzielimy na 2 części. Do pierwszej dodajemy kakao, do drugiej zaś mak (taki prosto z torebki, suchy).
7.Do wysmarowanej i wysypanej mąką foremki (keksówka, jakies 35-40cm długości) wylewamy najpierw masę kakaową, a na nią - masę makową.
8.Surowe ciasto w foremce, przekrajamy wzdłuż nożem (ma to spowodować taki myk, że częśc makowa tak sprytnie wleje się z masę kakaową hehe :P)

Pieczemy w 189-190oC ok. 45minut (mi zajmuje to jednak czasem nieco dłużej, więc proponuje po prostu kontrolować ciacho :)

Gdy ciasto lekko przestygnie traktujemy je czekoladowa polewa (gotowa ze sklepu lub własnej roboty
) i szczodrze obsypujemy kokosem.