Odpowiedzi

2010-03-07T20:28:43+01:00
Chrystus był bardzo dobrym człowiekiem,pomagał innym.Umarł za nas na krzyżu.
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T20:36:54+01:00

Jezus Chrystus- Bóg który stał się człowiekiem. Jezus pochodził z rodu Dawida i urodził się w Betlejem. Matką jego była Maryja żona cieśli Józefa. Dzieciństwo i młodość spędził w Jerozolimie i Nazarecie. Ok. 27r. p.n.e przyjął chrzest w Jordanie z rąk Jana Chrzciciela i rozpoczął działalność jako nauczyciel prorok i uzdrowiciel, głównie w Galilei i Jerozolimie. W swoich kazaniach kierowanych głównie do Żydów mówił o nadejściu Królestwa Bożego, Bogu jako Ojcu. Wzywał do nawrócenia i zapowiadał nadejście sądu ostatecznego. Krytykował żydowskie przepisy i stawiał przed człowiekiem maksymalistyczne zasady i wymagania dotyczące wiary. Powołał on 12 apostołów na uczniów i świadków wiary wyróżniając z nich Piotra. Nauki Jezusa budziły niepokój faryzeuszy i uczonych w piśmie, oskarżali go o przywłaszczenie Boskiego autorytetu i podważanie Prawa Mojżeszowego. Podczas ostatniej Wieczerzy opowiadał apostołom o sobie. Następnie pojmany w czasie modlitwy, uwięziony a następnie skazany przez poncjusza Piłata na ukrzyżowanie. Trzy dni po śmierci zmartwychwstał i stało się to symbolem i podstawą wiary w Jezusa Chrystusa.
2 3 2