Doprowadz do najprostszej postaci .;
a) -4(-2x+6y+5z) -8(9x+8y-7z)+5(3x - 6y+9z) =
b) dwie trzecie w ulamku(3a+6b-12c) + trzy piate(10a-15b +20c) -0,5 (16a+24b-36c)=

prosze niech ktos to rozwiaze
kto jest dobry z matmy niech napisze pliska..
z gory dzieki ;]]

3

Odpowiedzi

2010-03-07T20:32:12+01:00
A) -4(-2x+6y+5z) -8(9x+8y-7z)+5(3x - 6y+9z) = 8x-24y-20z-72x-64y+56z+15x-30y+45z=-49x-118y+81z
b) ⅔(3a+6b-12c) + ⅗(10a-15b +20c) -0,5 (16a+24b-36c)=2a+4b-8c+4a-6b+8c-8a+12b+18c=-2a+10b+18c
2010-03-07T20:35:35+01:00
A) 8x-24y-20z-72x-64y+56z+15x-30y+45z=3x-118y+81z
b) 2a+4b-8c+6a-9b+12c-8a-12b+18c=-17b+22c
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T20:39:38+01:00
A) 8x-24y-20z-72x-64y+56z+15x-30y+45z=-49x-118x+81z
b) 2a+4b-8c+6a-9b+12c-8a-12b+18c=-17b+22c