Odpowiedzi

2010-03-07T20:30:33+01:00
Przy kościelne
świeckie
(dziewczęta się nie uczyły)
6 2 6
2010-03-07T20:32:05+01:00
Szkoły parafialne
Szkoły klasztorne
Szkoły katedralne
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T20:39:51+01:00
Klasztorne - zakladane przez opatow klasztoru cystersow lub benedyktynow. na celu mialy przygotowac przyszlych duchownych
katedralne - zakladane przez biskupow, obejmowaly dwa stopnie nauczania:
1.trzy drogi - nizszy stopien, uczono tutaj laciny, dialektyki i retoryki. uczono tez pisania listow, podan.
2.cztery drogi - najwyzszy stopien ksztalcenia. uczono arytmetyki, astronomii, geometrii, geografii, muzyki
uniwersytety:
1.wloski - studenci wynajmowali lokal, znajdowali profesorow ktorym placili. zakladano nawet fundacje a sposrod studentow wybierano rektora
2.paryski - zajmowal sie nim kosciol, uczono glownie teologii, zajecia odbywaly sie w budynkach koscielnych, uczelnia utrzymywala sie z datkow
6 4 6