Mam do napisania wypowiedzenia wynikające z następujących sytuacji:
-zapomniałeś zegarka i chcesz się dowiedzieć która jest godzina,
-informujesz kolegę jak dojść do sklepu spożywczego,
-mówisz mamie o planowanej wycieczce szkolnej,
-dzwonisz do koleżanki o pracę domową,
-widzisz dzieci grające w piłkę tuż koło jezdni
KTÓRE Z NICH NALEŻY ZAPISAĆ JAKO WYKRZYKNIKOWE?

NA JUTRO!!! Dam NAJ!!!

3

Odpowiedzi

2010-03-07T20:34:27+01:00
Dzieci grające koło jezdni .
to wszystko . ;DD
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T20:38:13+01:00
1.Przepraszam, która godzina?
2. Idź prosto, a za 200 m. skręć w prawo.
3. Mamo 14 marca jedziemy na 3 dni do Zakopanego.
4. Hej Ania, jaki jest temat wypracowania z polskiego?
5. Dzieci uważajcie bo nadjeżdża samochód! Zejdźcie na bok!

Wykrzyknikowe należy zapisać to ostatnie, ponieważ stwarza bezpośrednie zagrożenie dla człowieka.
11 4 11
2010-03-07T20:43:19+01:00
Wykrzyknikowe to myślę, że :
-widzisz dzieci grające w piłkę tuż koło jezdni, no bo ponieważ, może stać się coś niebezpiecznego jak np: Piłka wypadnie na jezdnię, a akurat nadjedzie jakiś pojazd.

Jeżeli chodzi o wypowiedzenia to:
- Przepraszam Panią/Pana , czy wie może Pani/Pan, która jest godzina ?

- Należy iść prosto następnie skręcić w lewo i tam obok sklepu np. "Biedronka" jest ten sklep, którego szukasz. Jeżeli chcesz, to moge Cię tam zaprowadzić, bo mam jeszcze troszkę czasu :)

-Mamuś, bo dzisiaj nasz wychowawca zapowiedział wycieczkę klasową, na którą, bardzo chciałbym pojechać. Tylko, że troszkę to kosztuje.
Ale za to jest naprawdę bardzo dużo atrakcji. I mam właśnie pytanie, czy mógłbym pojechać ?

- O Cześć Kasia, mam pytanko, bo mnie dzisiaj nie było w szkole i nie wiem co mamy zadane do domu. Czy powiedziałabyś mi co mamy zrobić. Bardzo Cię proszę !

- Hej dzieci, nie powinnyście w tym miejscu grać w piłkę, bo moze się stać coś bardzo niebezpiecznego, w każdej chwili, moze wam piłka wypaśc na jezdnie a akurat nadjedzie pojazd. Proszę Was zatem, pójdźcie pograć sobie w piłkę na boisku. To dla waszego dobra. !



Pzdrr.. nie wiem czy dobrze zrozumiałam to zadanie. ;p
Ale napisałam tak ;p
a mogę liczyć na Naj . ? ; D


Pozdrawiaamm . ; ]
7 3 7