Odpowiedzi

2010-03-07T20:42:39+01:00
60l = 2.52kg masła

a więc aby otrzymać ilość masła z 1 litra, należy obie te wielkości podzielic przez 60

2,52kg= 2520g

2520/60=42g
czyli:
1l=42g
odp. z jednego litra mleka wyrabia się 42g masła.

Pozdrawiam :)
3 5 3
2010-03-07T20:43:28+01:00
Hej! Najprosciej jest to zrobic z proporcji a mianowicie:

60 litrów daje - 2,52kg masla ,a wiec
1 litr daje xkg masla

i robisz równanie

x= 1litr × 2,52kg / 60 litr = 0,042kg

i tyle wlasnie 1 litr mleka daje 0,042kg masla

Jak masz jakies pytania to pisz ;)
Jak napisałaś /eś. 3 odpowiedz ????
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T20:47:14+01:00
Z 60 litrów mleka-2,52 kg masła
Aby obliczyć ile wyrabia się z jednego litra mleka musimy podzielić 2,52 kg na 60,gdyż z 60 litrów wyrabia się 2,52 kg, a aby otrzymać 1l musimy podzielić 60l na 60 a więc także 2,52kg na 60.A więc:
60l:60=1l
2,52kg:60=0,042 kg=4,2 dag

Odp:Z jednego litra mleka wyrabia się 0,042 kg masła,a to jest 4,2dag

:) jak masz wątpliwości to pisz. Pozdrawiam :)
5 4 5