Wpisz odpowiednie liczby;
18-......=-20
......-10=-100
.....+(-27)=1
-14-(-.......)=-1
zad.2
uzupełnij ;
-7+12 =..... -15= ..... +(-6) =....
-0,5 -1,5= .... - (-0,25)= ....+ 3/4
-6*(-0,1)= .... /2= ... *(-3)

zad.3
oblicz;
(12-18)-(17-(-3))/10-5=
zad.4
oblicz jak najprostszym sposobem;
3/8*(-0,9)*(-16/3)*10=
5*(0,25)*0,2*(-4)=
(-2,5)*0,2*(-10)*2=
(-6)*(-4/7)* 2/5*(-7)*5/12=
(-1 i 1/2)*0,06*(-2/3)*100=
zad.5
uzupełnij;
15-35=15+......=......
-27-9=-27.....=......
3 i 1/2-10=3 i 1/2+.....=.....
-6,25-9=-6,25+......=.......


rozwiążcie mi to szybko
PLISSS:****

3

Odpowiedzi

2010-03-07T20:50:12+01:00
Zad.1.
38
-90
28
-13

zad.2.
-7+12 =20-15=11+(-6) =5
-0,5-1,5=-2,25-(-0,25)=-2,75+3/4
-6*(-0,1)=1,2/2=(-0,2)*(-3)

zad.3.
(12-18)-(17-(-3))/10-5 = -6-20:10-5 = -6-2-5 = -8-5 = -13

zad.4.
3/8*(-0,9)*(-16/3)*10 = 3/8*16/3*10*0,9 = 2*9 = 18
5*(0,25)*0,2*(-4) = -(5/1*1/5*1/4*4/1) = -(1*1) = -1
(-2,5)*0,2*(-10)*2 = 0,2*10*2,5*2 = 2*5 = 10
(-6)*(-4/7)*2/5*(-7)*5/12 = -(6*4/7*7/1*2/5*5/12) = -(6*4*1/6) = -4
(-1,5)*0,06*(-2/3)*100 = 100*0,06*3/2*2/3 = 6*1 = 6

zad.5.
15-35=15+(-35)=-20
-27-9=-27-9=-36
3,5-10=3,5+(-10)=-6,5
-6,25-9=-6,25+(-9)=-15,25
2 5 2
2010-03-07T20:58:51+01:00
Zad.1
18-38=-20
-90-10=-100
28+(-27)=1
-14-(-13)=-1

zad 2
-7+12 =20-15= 11+(-6) =5
-0,5 -1,5=-2,25- (-0,25)=-2,75+ 3/4
-6*(-0,1)=1,2/2=(-0,2) *(-3)

zad.3
(12-18)-(17-(-3))/10-5=-6-20/10-5=-6-2-5=-13

zad.4
3/8*(-0,9)*(-16/3)*10=3/8 * (-9/10) * (-16/3)*10=1/1*(-9/1)*(-2/1)*1/1=18
5*(0,25)*0,2*(-4)=5/1 * 1/4 * 2/10 * (-4/1)= 1*1*1*(-1)
(-2,5)*0,2*(-10)*2=-5/2*1/5*(-10/1)*2/1=10
(-6)*(-4/7)* 2/5*(-7)*5/12=-6/1*(-4/7)*2/5*(-7/1)*5/12 = -4
(-1 i 1/2)*0,06*(-2/3)*100=100*0,06*3/2*2/3 = 6*1 = 6

zad.5
15-35=15+(-35)=-20
-27-9=-27-9=-36
3,5-10=3,5+(-10)=-6,5
-6,25-9=-6,25+(-9)=-15,25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T00:48:36+01:00
Zadanie 1
18 - 38 = -20
-90 - 10 = -100
28 = (-27) = 1
- 14 - (-13) = -1
Zadanie 2
-7 + 12 = 5 - 15 = -10 + (-6) = -16
-0,5 - 1,5 = -2 - (-0,25) = - 1,75 + 0,75 = -1
-6 * (-0,1) = 0,6 / 2 = 0,3 * (-3) = 0,9
Zadanie 3
(12 - 18) - (17 - (-3)) : 10 - 5 = -6 - 20 : 10 - 5 = -6 -2 -5 = -13
Zadanie 4
3/8*(-0,9)*(-16/3)*10 = 3/8*(-16/3)*(-0,9)*10 = -2 * (- 9) = 18
5*(0,25)*0,2*(-4) = - 1
(-2,5)*0,2*(-10)*2= 10
(-6)*(-4/7)*2/5*(-7)*5/12 = (-4/7)*2/5*5/12*(-7)*(-6) = -2/21*42= 84/21 = -4
(-1,5)*0,06*(-2/3)*100 = -9 * -2/3 = 18 / 3 = 6
Zadanie 5
15-35=15+(-35)=-20
-27-9=-27-9=-36
3,5-10=3,5+(-10)=-6,5
-6,25-9=-6,25+(-9)=-15,25


mam nadzieje ze pomogłam :)