1. Podaj datę oraz wiek i połowę.
a) koronacja ottona.
b) zjazd w Gnieźnie.
2) Co to Cezaropapizm?
3. Wypisz reformy, które przeprowadził Karol Wielki
4. Podaj datę wiek oraz jego połowę.
a) przyjęcie katolicyzmu przez Chlodwiga
b) koronacja cesarska Karola Wielkiego
c) podział państwa Karolingów.

2

Odpowiedzi

2010-03-07T20:53:20+01:00
1.a) 962 - I polowa
b)1000
2.Cezaropapizm to tendencja nazywana też cezaryzmem, prowadząca do przypisywania państwu zwierzchności nad Kościołem, w tym także w materii teologicznej.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T21:03:13+01:00
1.
a) 962r. X wiek, druga połowa
b) 1000r. X wiek, pierwsza połowa
2. Cezaropapizm- system rządów, w którym monarcha sprawuje władzę świecką i kościelną
3.
• wprowadzenie denara
•reforma szkolnictwa
•ciągłe powiększanie terytorium
•reforma administracyjna
•rozwój handlu
4.
a) 498r. V wiek, druga połowa
b) 800r. VIII wiek, pierwsza połowa
c) 864r. IX wiek, druga połowa
4 3 4