Odpowiedzi

2010-03-07T20:55:29+01:00
Kubek ma wysokość9,8cm i średnicę zewnętrzną 8,6cm. Ścianki i dno mają grubość 3mm. Czy w tym kubku zmieści się 0,5l wody? ZAPISZ OBLICZENIA

H=9,8cm
dz=8,6cm
rz=4,3 cm
gr=3mm=0,3cm

Wymiary kubka po odliczeniu grubości:
h=9,5cm
r=4,3 cm

V kubka= πr²H
V=3,14*4,3²*9,5
V=3,14*18,49*9,5
V=551,6 cm³≈0,552l
zmieści się o,5 l wody
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T20:55:33+01:00
H=9,8cm
2r zewn. = 8,6 cm
ścianki i dno - 3 mm = 0,3cm

odejmujemy ścianki i dno:
H=9,8-0,3=9,5cm
2r=8,6-2*0,3=8cm
r=4cm

V=πr²*H
V=3,14*4*4*9,5=477,28cm3

477,28cm3=0,47728dm3=0,47728l

Odp. W kubku zmieści się 0,5l wody.
2010-03-07T20:56:48+01:00
Kubek ma wysokość9,8cm i średnicę zewnętrzną 8,6cm. Ścianki i dno mają grubość 3mm. Czy w tym kubku zmieści się 0,5l wody?
D=8,6cm
d=8,6-2*0,3=8,6-0,6=8cm=0,8dm
r=½d=½*0,8=0,4dm

H=9,8cm
h=9,8-0,3=9,5cm=0,95dm

V=πr²*h
V=π(0,4)²*0,95=3,14*0,16*0,95=0,477dm³
0,5l=0,5dm³

czyli nie zmieści się bo
0,477l<0,5l
1 5 1