Odpowiedzi

2010-03-07T21:02:25+01:00
36= x + 1,3x + 1,3 x
36 = 3,6 x /:3,6
10=x
10cm podstawa
10 * 130% = 13cm bok

13²=5²+x²
169=25+x²
144=x²
12=x
wysokosc 12cm

P=(a*h):2
P=(10*12):2
P=60cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T21:05:23+01:00
2(x + 30%x) + x = 36
2x + 3/5x + x =36 /×5
10x + 3x + 5x = 180
18x = 180
x = 10

Podstawa 10cm
Ramię = 13cm
h = 25 + h² = 169
h² = 144cm
h = 12 cm

Pole trójkąta = ½ × 10 × 12 = 60cm²