Odpowiedzi

2010-03-07T20:58:02+01:00
Podstawową funkcją kutykuli jest zabezpieczenie rośliny przed nadmierną utratą wody i promieniami nadfioletowymi.

Wosk - * nadaje połysk
* poprawia smarowność
* poprawia przyleganie
* poprawia trwałość
* podwyższa temperaturę topnienia
* trwałe w środowisku kwaśnym i zasadowym

Aparat szparkowy -Szparki mają decydujące znaczenie dla funkcjonowania układu wentylacyjnego roślin pozwalającego na dostarczanie niezbędnego dla procesu fotosyntezy dwutlenku węgla.

Zadaniem kutneru jest ochrona rośliny przed zimnem, nadmiernym parowaniem, zbyt silnym nasłonecznieniem czy wysuszającym wiatrem.

4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T21:14:11+01:00
Kutykula-Podstawową funkcją kutykuli jest zabezpieczenie rośliny przed nadmierną utratą wody i promieniami nadfioletowymi. Kutykula może być przepojona woskami, co potęguje jej działanie. Kutykula wzmaga również mechaniczną trwałość komórki.
aparat szparkowy-Szparki mają decydujące znaczenie dla funkcjonowania układu wentylacyjnego roślin pozwalającego na dostarczanie niezbędnego dla procesu fotosyntezy dwutlenku węgla. Dzięki nim rośliny mogą skutecznie pobierać ten gaz chroniąc się równocześnie przed szkodliwymi stratami wody w wyniku transpiracji.
kutner-Zadaniem kutneru jest ochrona rośliny przed zimnem, nadmiernym parowaniem, zbyt silnym nasłonecznieniem czy wysuszającym wiatrem
kolce-Chroni roślinę przed zjedzeniem przez zwierzęta roślinożerne
włoski wydzielnicze-produkują enzymy trawienne rozkładające białka, tłuszcze i cukry do prostych związków, które roślina jest w stanie wchłonąć
wosk- nadaje połysk,poprawia smarowność,poprawia przyleganie,poprawia trwałałość,podwyższa temperaturę topnienia,trwałe w środowisku kwaśnym i zasadowym


3 4 3
2010-03-07T23:29:51+01:00
Kutykula-trudno przepuszczalna dla wody i powietrza warstwa utworzona z kutyny.Jej obecność zapobiega nadmiernemu parowaniu i utracie wody przez tkanki.
Wosk-związek organiczny,spełniający funkcje ochronne.U roślin tworzą cienkie nieprzepuszczane dla wody warstwy(liście,owoce).U zwierząt chronią przed wilgocią i namoknięciem(sierść,pióra)
Aparat szparkowy-służy do regulacji gospodarki wodnej rośliny.
Włoski parzące-pełnią funkcje obronne np.pokrzywa.
Kutner-gruba i bardzo gęsta powłoka na powierzchni skórki liści,chroni roślinę przed nadmierną utratą wody.
Kolce-struktury u roślin,wytwarzane przez skórkę i tkankę miękiszową.
Włoski wydzielnicze-jedno lub wielokomórkowe wytwory skórki roślin(epidermy) posiada je pelargonia.
3 3 3