Uzupełnij: <<Kochanowski nad zwłokami Urszulki" to obraz namalowany przez..........w 1862r. Na pierwszym planie widać........, który................nad swoją zmarłą córeczką i.............obejmuje Urszulkę. Na twarzy poety widnieje.................i rozpacz, wynikające ze.............ukochanego dziecka. Urszulka ubrana w białą...............leży w małej, brązowej...........Pomiędzy rączkami dziewczynki lezy......... . Obydwie postacie są namalowane wyrazistymi............... . Natomiast tło obrazu jest słabo............Jedyne przedmioty, które można rozpoznać na drugim planie, to stojąca w ozdobnym lichtarzu .............i wiszący krzyż.

3

Odpowiedzi

2010-03-07T21:04:20+01:00
-Jana Matejkę
-postać Jana Kochanowskiego
-pochyla się
-troskliwie całuje
-smutek, ból
-śmierci/straty
-sukienkę
-trumnie
-krzyż
-wyrazistymi kolorami
-widoczne/rozmazane
-świeca

6 4 6
2010-03-07T21:04:57+01:00
1.przez jana matejke
2.widac poete, jana kochanowskiego
3.ktory pochyla sie nad swoja zmarla coreczka
4.i troskliwie
5.widnieje smutek, bol
6.wynikajace ze smierci
7.w biala powiewna sukienke
8.brazowej trumience
9.lezy czarny krzyz
10.wyrazistymi barwami, kolorami
11.slabo widoczne.jest zamazane.tlo stanowi ciemny pokoj.
12.lichatrzu swieca.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T21:07:42+01:00
Kochanowski nad zwłokami Urszulki" to obraz namalowany przez Jana Matejko w 1862r. Na pierwszym planie widać Jana Kochanowskiego, który pochyla się nad swoją zmarłą córeczką i czule obejmuje Urszulkę. Na twarzy poety widnieje cierpienie i rozpacz, wynikające ze straty ukochanego dziecka. Urszulka ubrana w białą sukienkę leży w małej, brązowej trumience. Pomiędzy rączkami dziewczynki lezy krzyż. Obydwie postacie są namalowane wyrazistymi barwami. Natomiast tło obrazu jest słabo widoczne. Jedyne przedmioty, które można rozpoznać na drugim planie, to stojąca w ozdobnym lichtarzu świeca i wiszący krzyż.
8 4 8