Odpowiedzi

2010-03-07T21:02:10+01:00
1.Pszczoły-zapewiają dostęp do miodu.
2.Biedronka ; larwy są bardzo pożyteczne, ponieważ niszczą mszyce.
3.Mrówka rudnica – najistotniejsza rola polega na niszczeniu populacji wielu szkodliwych owadów.
4.Trzmiel - dzięki wyjątkowo długim narządom gębowym trzmiele mogą zbierać pożywienie z niektórych kwiatów (zapylając je równocześnie).
Długo się nie da. jak chcesz rozpisz to sobie
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T00:11:14+01:00
Pszczoła miodna (Apis mellifera) Pszczoły miodne zbierają nektar i pyłek kwiatów dzięki czemu wytwarzają miód oraz przenosząc pyłek kwiatowy zapylają rośliny owadopylne, które wytwarzają później owoce/nasiona. Do produktów pszczół miodnych zaliczany jest również wosk.

Jedwabnik morwowy (Bombyx mori) jest to gatunek nocnego motyla z rodziny prządkowatych. Całkowicie udomowiony, obecnie nie występuje w naturze. Był już hodowany w Chinach około 6000 r. p.n.e. ze względu na na cenne, jedwabne nici. Obecnie jest podstawą produkcji jedwabiu.

(Coccinella septempunctata) Biedronka siedmiokropka - żywi się mszycami. Jej stadium larwalne trwa około 25 dni. W tym czasie zjada ponad 600 mszyc. Dorosły osobnik biedronki siedmiokropki może zjadać codziennie nawet 60 mszyc. Te biedronki zjadają również inne owady typu stonki ziemniaczana. Na swoich skrzydłach biedronki siedmiokropki posiadają wyraźne czarne kropki.


Mrówka łąkowa (Formica pratensis) Mrówki z punktu widzenia człowieka są pożyteczne ponieważ zjadają larwy wielu gatunków szkodników. Oczyszczają również ziemię z liści oraz igieł drzew.






1 5 1