Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T22:13:27+01:00
Odpowiedź w załączniku
1 5 1
2010-03-07T22:46:37+01:00
1.
(x+3)-(2x-7)+4 ≥ 13(x-1)+4(2x+1)+x
x+3-2x+7+4 ≥ 13x-13+8x+4+x
-x-22x ≥ -9-14
-23x ≥ -23/ :(-23)
x ≤ 1

2,
1/2(x+4)-1/3(x-2)+x < 5(x-1)+2(2x-1)-6
1/2x+2-1/3x+2/3+x < 5x-5+4x-2-6 /*6
3x+12-2x+4+6x < 30x-30+24x-12-36
7x-54x < -78-16
-47x < -94/:(-47)
x> 2

3,
x-2(3+x)/4 < 1+x /*4
4x-2(3+x) < 4*(1+x)
4x-6-2x < 4+4x
2x-4x < 4+6
-2x <10/:(-2)
x > -5

4,
(3-x)/2 -(2x-1)/5 ≤ 0,1x+0,7/*10
5(3-x)-2(2x-1) ≤ x+7
15-5x-4x+2 ≤ x+7
-9x-x ≤ 7-17
-10x ≤ -10/:(-10)
x ≥ 1

5,
3/4x-(1+4x)/2 > 3/8-x /*8
6x-4(1+4x) >3-8x
6x-4-16x >3-8x
-10x+8x > 3+4
-2x >7/:(-2)
x< -3,5

6,
- (x+2)/3-(x-1)/-2≤ (2x+7)/6 /*6
-2(x+2)+3(x-1)≤ 2x+7
-2x-4+3x-3≤2x+7
x-2x≤7+7
-x≤14/(-1)
x≥-14

7,
2x-[3(x-1)/2] ≤ 3+[2(x-3)/5] /*10
20x-15(x-1)≤30+4(x-3)
20x-15x+15≤30+4x-12
5x-4x≤-15+18
x≤3

8,
x-(x-4)/2 > 2-(4+2x)/3 /*6
6x-3(x-4) > 12-2(4+2x)
6x-3x+12>12-8-4x
3x+4x>-12+4
7x>-8/7
x>-1 1/7

9,
x+(2x-7)/2-(3x-1)/5≥5-(x+6)/2 /*10
10x+5(2x-7)-2(3x+1)≥50-5(x+6)
10x+10x-35-6x-2≥50-5x-30
14x+5x≥20+37
19x≥57 / 19
x≥3



1 5 1
2010-03-07T23:30:54+01:00