Bardzo pilne ! ;(( na jutro ..to tylko wyjaśnienie myśli:

Proszę..daję max .. i najlepszą odpowiedz ..cokolwiek;((( :(

,Rodem Warszawianin, sercem Polak, a talentem świata obywatel''

I prosze nie piszczie kim jest F.Szopen bo ja to wiem !.. ;//
..Tylko jakieś zdania..;(

3

Odpowiedzi

2010-03-07T21:03:33+01:00
Rodem warszawianin - wywodził się z Warszawy
sercem Polak - był wielkim patriotą, kochał Polskę
talentem świata obywatel - miał wielki talent, był popularny, znany na całym świecie, wszędzie go podziwiali
1 5 1
2010-03-07T21:09:54+01:00
Rodowity warszawianin, sercem został w Polsce, a jego talent jest znany na całym świecie :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T22:54:38+01:00
Rodem, czyli jego rodzina, rodzice, byli warszawiakami, przez co i on po części nim był (pomijając fakt, że możliwość przeprowadzki do stolicy pozwoliła Chopinowi na bycie również warszawianinem, jak również nauka tam, ułatwiła mu obycie z kulturą, najnowszą modą i odkryciami naukowymi). Mimo ciągłego bycia poza granicami Polski (na co skazywała go choroba, była to po prostu ciągła walka z gruźlicą, przez co w ojczyźnie rzadko, jeśli w ogóle bywał). Dlatego tęsknił za krajem, za językiem polskim, krewnymi za samą myślą o Polsce. Ojczyzna obok muzyki od zawsze była w sercu pianisty. Co do obywatela świata, ma to dwa znaczenia, pierwsze: mimo wszystko mieszkał przez długi czas poza krajem, tam rozwijał swoje umiejętności i cieszył się z wielkiego szacunku m. in. w Paryżu, był znany na całym świecie, ponieważ Paryż był ówczesną stolicą kulturalną Europy, i nie tylko, dlatego wszyscy dostojnicy, myśliciele, koneserzy sztuki odnajdywali tam nowe i piękne oblicza sztuki, zachwycali się nią, a po powrocie w ojczyste strony opowiadali o tym co zobaczyli i usłyszeli swoim znajomym, przez co oni również przyjeżdżali do Paryża, aby móc się zachwycać, doznawać nowych emocji i ekspresji uniesień. O tym co ich urzekło opowiadali swoim innym znajomym, przez co i oni chcieli to przeżyć, każdy zachęcał innych ludzi do ujrzenia tego, Chopin wówczas mieszkający w Paryżu cieszył się tak dużym zainteresowaniem, że nawet teraz po tylu latach jest jednym z najbardziej znanych Polaków.