Na wycieczkę miało pojechać 90%uczniów klasy 3. W dniu wyjazdu okazało się, że dwie osoby zachorowały i liczba uczniów, którzy pojadą na wycieczkę jest 5 razy większ niż tych, którzy zostają. Ilu uczniów liczy klasa. Zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T21:10:46+01:00
Na wycieczkę miało pojechać 90%uczniów klasy 3. W dniu wyjazdu okazało się, że dwie osoby zachorowały i liczba uczniów, którzy pojadą na wycieczkę jest 5 razy większ niż tych, którzy zostają. Ilu uczniów liczy klasa

x - uczniów w klasie
0,9 x - 2 = 5(x-0,9 x - 2)
0,9 x - 2 = 5(0,1x -2)
0,9 x - 2 = 0,5 x - 10
0,4 x = - 8 |:0,4
x = 20
62 1 62
2010-03-07T21:12:20+01:00
Na wycieczkę miało pojechać 90%uczniów klasy 3. W dniu wyjazdu okazało się, że dwie osoby zachorowały i liczba uczniów, którzy pojadą na wycieczkę jest 5 razy większ niż tych, którzy zostają. Ilu uczniów liczy klasa. Zapisz obliczenia.

0,9*a-2=5/6a

9/10a-5/6a=2

54/60a-50/60a=2
4/60a=2
a=120/4
a=30

Klasa liczy 30 uczniów.
11 4 11