Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T21:14:35+01:00
X - liczba ołówków droższych
35-x - liczba ołówków tańszych
1,3x + 0,7(35-x) <= 30,3
1,3x + 0,7*35 - 0,7*x <= 30,3
0,6x + 24,5 <= 30,3
0,6x <= 30,3 - 24,5
0,6x <= 5,8
x <= 9 + 2/3
Odpowiedź: Łukasz może kupić co najwyżej 9 droższych ołówków.
1 5 1
2010-03-07T21:16:01+01:00
Trzeba podzielic 30.30zł na 1.30zł=wynik ile może kupić
1 1 1
2010-03-07T21:52:59+01:00
X-ołówki tańsze
y-ołówki droższe
x+y=35
x=35-y

0,7x+1,3y=30,3
0,7*(35-y)+1,3y=30,3
24,5-0,7y+1,3y=30,3
0,6y=30,3-24,5
0,6y=5,8/:0,6
y=9⅔
odp.droższych ołówków może kupić co najwyżej 9 sztuk