Odpowiedzi

2010-03-07T21:30:59+01:00
Czas (t) = 2h 30 min = 150 min

Rzeczywista droga:

1 - 1 000 000
5cm - x

x = 5 000 000 cm = 50 km

v = s/t
v = 50 km/150 min
v = 1/3 km/min = 20 km/h
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T21:35:48+01:00
1:1000 000
1cm-1000 000cm
1cm-10 000m
1cm=10km

5cm=50km-droga w rzeczywistości

s-droga=50km
t-czas=2,5h
V-prędkość=?

V=s:t
V=50km:2,5h
V=20km/h
odp.średnia prędkość żaglówki wynosi 20km/h
13 3 13