Odszukaj w wierszu pouczenie, które możesz wpisać w pamiętniku koleżance. Sformułuj je własnymi słowami

Nadzieja


Nadzieja bywa, jeżeli ktoś wierzy,
że ziemia nie jest snem, lecz żywym ciałem,
I że wzrok, dotyk ani słuch nie kłamie.
A wszystkie rzeczy, które tutaj znałem,
Są niby ogród, kiedy stoisz w bramie.

Wejść tam nie można. Ale jest na pewno.
Gdybyśmy lepiej i mądrzej patrzyli,
Jeszcze kwiat nowy i gwiazdę niejedną
W ogrodzie świata byśmy zobaczyli.

Niektórzy mówią, że nas oko łudzi
I że nic nie ma, tylko się wydaje,
Ale ci właśnie nie mają nadziei.
Myślą, że kiedy człowiek się odwróci,
Cały świat za nim zaraz być przestaje,
Jakby porwały go ręce złodziei.

3

Odpowiedzi

2010-03-07T21:42:19+01:00
Nadzieja bywa, jeżeli ktoś wierzy, ponieważ gdy się w coś wgl nie wierzy to nie ma nadziei a gdy sie wierzy to zawsze sie ma jakąś nadzieje ;)
3 3 3
2010-03-07T21:46:05+01:00
Niektórzy mówią, że oko nas myli
Że nic tu nie ma, tylko nam się zdaje
Lecz oni właśnie nie mają nadziei.
A Tobie szczerze tej nadziei życzę
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T21:47:47+01:00
"Nadzieja bywa, jeżeli ktoś wierzy"
4 2 4