1.Kot ma masę 5kg a mysz domowa 25 g . ile myszy musi się znaleźć po drugiej stronie szalki aby pozostawały w równowadze .Zapisz wszystkie obliczenia

2.pole powierzchni sześcianu wynosi 486cm kwadratowych .Oblicz objętość tego sześcianu .Zapisz wszystkie obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T21:46:40+01:00
Zad.1
1kg=1000g
Kot 5kg=5000g
Mysz 25 g
5000=25*x
x=200 myszy

Odp.
Po drugiej stronie szalki musi się znaleźć 200 myszy.

Zad.2

P=486 cm^2
a=?
P=6*a^2
486=6*a^2
a^2=486/6
a^2=81
a=pierwiastek z 81
a=9 cm Bok sześcianu

V=a^3
V=9^3
V=729 cm^3

Odp.
Objętość sześcianu wynosi 729 cm sześciennych
pozdrawiam:)

1 5 1
2010-03-07T21:59:17+01:00
1.
5kg-musi być na szali z myszami aby była równowaga
25g=0,025kg-tyle waży 1 mysz
5kg:0,025kg=200
odp.po drugiej stronie szali musi być 200 mysz

2.
pole powierzchni
Pc=6*a²
486cm²=6a²
6a²=486cm²/:6
a²=81
a=√81
a=9cm

objętość
V=a³
V=9³
V=729cm³
odp.objętość sześcianu wynosi 729cm³