Zad1
wykresem funkcji y=2/3x-5 jest prostopadla do wykresy funkcji:1
a y=2/3x+1/5
b y=-2/3x +5
c y=2/3x+5
d y=-2/3x-1/5

/ ułamek
krotko uzasadnij jak zrobic

zad 2
dziedzina funkcji f okreslonej wzorem f(x)= (5x-5)/(x[do kwadratu]+4) to tez ulamki
a R/{-2,2}
b R/{2}
c R
d R/{-4}
KROTKO UZASADNIJ

2

Odpowiedzi

2010-03-07T21:54:11+01:00
Zad. 1

Odp.: Żadna z tych odpowiedzi nie jest prawidłowa.

zad.2

Odp.: c).

Uzasadnienie:

x²+4 = 0
x² = -4

Nie istnieje taka liczba, która podniesiona do kwadratu, da liczbę -4, a więc D=R.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-07T22:21:11+01:00
1. Żadne.

Jeśli mamy 2 proste
y1 = ax + b,
y2 = cx + d.
Wartości a oraz c nazywamy wówczas współczynnikami kierunkowymi tych prostych. Warunek prostopadłości sprowadza się do zależności ac = − 1.
Żadne z podanych prostych nie daje ma współczynnika -3/2

Proste a) i c) są równoległe do prostej wyjściowej bo mają taki sam wsp. kierunkowy.

2. Jedynym punktem w którym funkcja może nie być określona jest miejsce zerowania się mianownika. x² jest zawsze większe o 0 (dla każdego x∈R : x²>0), zatem dodając do niego jakąkolwiek liczbę dodatnią nie można uzyskać zera. W szczególności pozostaje to prawdziwe dla 4.