Odpowiedzi

2010-03-07T22:16:09+01:00
Witaj
Hydrolizie nie ulegają sole mocnych kwasów: HClO4, HClO3, H2SO4, HNO3,
HCl, HBr, HI oraz mocnych zasad: NaOH, KOH, Ba(OH)2, Sr(OH)2, a więc np.:
NaCl, KClO4, Ba(NO3)2, NaBr, KI, Na2SO4, KNO3, KClO3,

...............................pozdrawiam
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T22:44:55+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Hydrolizie nie ulegają sole mocnych kwasów:
HClO4, H2SO4, HNO3, HCl, HBr, HI
oraz mocnych zasad: LiOH, NaOH, KOH, RbOH, CsOH, Mg(OH)2, Ca(OH)2, Ba(OH)2, Sr(OH)2,
np. KCl, NaNO3, RbClO4, CaSO4, KCl, NaBr
5 4 5