Herkules zbudował szkielet szałasu w kształcie ostrosłupa prawidlowego czworokątnego i pokrył go skórami.Pole jednej ściany tego ostroslupa jest rowne 1,5m kwadratowego,natomiast pole podstawy jest o 30procent mniejsze od pola ściany bocznej.Oblicz pole powierzchni całkowitej tego ostrosłupa.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T22:10:13+01:00
1,5m²x30%=1,5m²x0,3=0,45m²
Pp1,5m²-0,45m²=1,05m²
Pb=1,5m²x4=6m²
Pc=1,05m²+6m²=7,05m²

Liczę na naj!.:**
14 5 14
2010-03-07T22:12:51+01:00
Pole powierzchni bocznej 1,5m kwadratowego
Pole podstawy=70%*1,5m kwadratowego a więc Pole podstawy = 1,05m kwadratowego.
Pole powierzchni całkowitej = 4*pole powierzchni bocznej + pole podstawy = 4*1,5m kwadratowego + 1,05m kwadratowego =6m kwadratowych+1,05 m kwadratowego = 7,05 metra kwadratowego

ODPOWIEDŹ: Pole powierzchni całkowitej wynosi 7,05 metra kwadratowego
1 5 1